Wie betaalt welke herstelling? 

Sommige herstellingen voeren wij uit en andere herstellingen zijn voor jouw rekening. In ons online overzicht hieronder vind je per categorie informatie over wat wij herstellen en wat je zelf moet betalen. Hou er rekening mee dat we onmogelijk elke vorm van schade, defect of herstelling kunnen omschrijven. Wat we in ons overzicht beschrijven is wel het meest up-to-date. 

 

We vinden het belangrijk dat als er elementen in de woning moeten vervangen of vernieuwd worden, dat dit dezelfde basismaterialen zijn. De plaatsbeschrijving die we met jou opmaakten, is daarom een belangrijke leidraad voor herstellingen of vervangingen die voor jouw rekening zijn.

Twijfel je?

Neem dan eerst contact met ons op. Doe zelf geen herstellingen of laat geen herstellingen uitvoeren als je niet zeker bent of deze herstelling wel voor jou is. Het is onmogelijk om elke schade in ons overzicht te beschrijven. Soms is de oorzaak ook niet meteen duidelijk en moet er een vakman komen kijken. Ook als je twijfelt of je ter vervanging van een kapot exemplaar wel de juiste kraan, spiegel, lavabo, ... installeert, mag je gerust contact opnemen. 

Kun je herstellingen niet zelf uitvoeren?

Lukt het niet om zelf de herstelling uit te voeren of een vakman te contacteren? Neem dan gerust contact met ons op. We zoeken samen naar een oplossing. Soms kunnen we deze herstelling voor jou doen en krijg je na de herstelling een factuur van De Oostendse Haard. 

LET OP De Oostendse Haard betaalt NOOIT facturen voor werken die op vraag van de huurder door externe aannemers of firma’s zijn uitgevoerd. Alleen opdrachten die onze verantwoordelijkheid zijn én waarvoor wij een bestelbon opgemaakt hebben, worden door ons betaald. In sommige gevallen maakt De Oostendse Haard na overleg wel een werkbon op voor een opdracht ten laste van de huurder.